(ایجاد کسب و کار متناسب با شرایط خود شما)

(ایجاد کسب و کار متناسب با شرایط خود شما)

شما میتونید متناسب با شرایط خودتون کسب و کار ایجاد کنید اگر..... شما میتوانید کسب و کار کوچک متناسب با خودتان را داشته باشید اگر از راه درست اقدام کنید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 2
  • بازدید کل : 17449

طرح مسکن ملی و هر آنچه که باید بدانید


طرح مسکن ملی و هر آنچه که باید بدانید

مسکن و داشتن سرپناه یکی از مهم‌ترین و از نیازهای اولیه بشر است که با گذشت زمان و پیشرفت در حوزه ساخت و ساز رونق بیشتری پیدا کرده است. احتمالا نام طرح اقدام ملی مسکن به گوش شما هم خورده باشد ولی خیلی از ما تفاوت آن را با مسکن مهر نمی‌دانیم. در واقع این طرح برای تکمیل کردن طرح ناتمام مسکن مهر مطرح شده است و قرار بر این است که در طی چند مرحله به اجرا در بیاید. زمین مورد نیاز این طرح از سوی دولت تامین می‌شود و در این طرح سعی بر این است که مشکلات طرح مسکن مهر رفع شود. در ادامه شرایط ثبت نام در طرح مسکن ملی و البته موقعیت جغرافیایی مسکن ملی تهران و مشهد و سایر شهرها صحبت خواهیم کرد.

شروع این طرح موجب شده تا قیمت ملک در شهرهای بزرگ تغییرات محسوسی را تجربه کند و تا حدودی از قیمت و هزینه اجاره بهای آن کاسته شود که احتمالا پس از ثبت نام در این طرح و با آغاز ارائه این واحدهای مسکونی به متقاضیان آنها باید در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن باشیم. در این طرح در کنار تکمیل ۵۰۰ هزار واحد ناتمام مسکن مهر دولت اقدام به احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کل حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد کرد.

در طرح مسکن ملی، دیگر ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته نمی‌شود بلکه تعداد طبقات در این طرح نهایتا ۷ طبقه خواهد بود. شرایط این طرح به این صورت است که متقاضیان باید از شرایط زیر برخوردار باشند: متاهل باشند، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن را داشته و از امکانات و تسهیلات دولتی برای خرید مسکن تا کنون استفاده نکرده باشند و شرایط طرح مسکن ملی برای دریافت تسهیلات اعم از اعتبارسنجی و غیره را نیز داشته باشند.

 

در کنار شرایط طرح مسکن ملی این نکته نیز حائز اهمیت است که واحدهای مسکونی این طرح با قیمت تمام شده عرضه شده و به متقاضیان آن ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان پس از ثبت نام در طرح وام پرداخت می‌شود که این وام توسط بانک مسکن ارائه می‌شود که این وام‌ها با نرخ سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت خواهند شد و متقاضی باید در یک بازه ۱۲ ساله اقساط این وام را بازپرداخت کند و در روش ساده و پلکانی باید سودی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به بانک عامل پرداخت شود.

در بازپرداخت به‌ روش ساده متقاضی که وام دریافت می‌کند باید برای تسهیلات برابر با ۱۰۰ میلیون تومان تقریباً هر ماه یک میلیون و ۹۹۱ هزار تومان قسط پرداخت کند. کل مقدار بازپرداخت شده توسط متقاضی این طرح در این روش تقریباً ۲۴۵ میلیون تومان خواهد بود. متقاضی در انتهای سال دوازدهم ۱۴۵ میلیون تومان برای این وام سود پرداخت خواهد کرد.

در روش پلکانی وام مقدار اقساط از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود و به ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان در سال دوازدهم افزایش می‌یابد. کل مقدار بازپرداخت شده در سال دوازدهم تقریباً بالغ بر ۲۶۰ میلیون تومان و سود آن ۱۶۰ میلیون تومان است.

برای وام ۷۵ میلیون تومانی نیز فرد متقاضی طرح بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به ‌روش ساده با اقساط ماهانه یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان پرداخت می‌کند. در روش پلکانی برای وام ۷۵ میلیون تومانی، قسط ماهانه از یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان آغاز می‌شود و در سال دوازدهم به یک میلیون و ۵۸۲ هزار تومان می‌رسد. میزان سود در این روش نیز تقریباً ۱۲۰ میلیون تومان است.

در ادامه به شرایط طرح مسکن ملی، نکات مربوط به ثبت نام طرح مسکن ملی و ویژگی‌های خانه‌های این طرح پرداخته و استان‌ها و شهرهایی را که در این طرح قرار گرفته اند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شرایط ثبت نام طرح مسکن ملی

شرایط طرح مسکن ملی به این صورت است که فرد متقاضی این طرح باید دارای شرایط مکانی و مادی خاصی به شرح زیر باشد:

  • متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نباید از سال ۱۳۸۴ واحد مسکونی داشته باشند.
  • ثبت نام این طرح برای افرادی مجاز است که از ابتدای انقلاب تاکنون از تسهیلات و امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.
  • متأهل باشند اما بانوان مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانوار از این شرط مستثنا هستند.
  • سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.
  • متقاضیان این طرح نباید هیچ گونه منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی به دلایلی مانند چک برگشتی و تسهیلات معوقه داشته باشند.
  • فرد متقاضی باید توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن که از توانایی پرداخت اقساط ماهانه جدا است را داشته باشد.
  • فرد متقاضی ثبت نام این طرح ملی باید امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت علاوه بر پرداخت بر تسهیلات بانکی را داشته باشد.
  • توانایی متقاضی برای پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی.

 

چه کسانی می‌توانند از طرح مسکن ملی استفاده کنند؟

هدف طرح مسکن ملی، خانه دار کردن ۶ دهک جامعه است که این روزها در حال عملیاتی کردن است. تخصیص مسکن برای دهک‌های یک و دو توسط نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی صورت می‌گیرد که در این زمینه وزارت راه به میزان گسترده‌ای در اختیار آنها زمین قرار داده است. در واقع شرایط طرح مسکن ملی به این صورت است که برای کسانی قابل استفاده است که پیش از این تاریخ از اقدامات دولتی برای خانه دار شدن استفاده نکرده باشند به عبارت دیگر در ثبت نام طرح مسکن ملی شما یک بار اجازه دارید تا از امکانات دولتی استفاده کنید

منبع : kilid.com

 

  انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 80

برچسب های مهم

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به chera.4kia.ir میباشد . قدرت گرفته از https://4kia.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما